Magazin

Ajándékozz figyelmet! Ne csak Valentin-napra:)

Sokat hallunk arról, hogy a gyerekeket mennyire veszélyeztetik a digitális eszközök, de talán arról kevesebbet, hogy felnőttként mi sem vagyunk biztonságban. Érezted már úgy, hogy közétek állt a „zöld” kijelzős szörny, a mobil? Hogy a partnered többet foglalkozik a “kütyüjével”, mint veled?

Mi lenne, ha a hálószobában már nem a mobiltelefonot bámulnátok, hanem például egymásra figyelnétek Vajon ez mi újat teremtene az életetekben? Talán kevesebb stresszt, több beszélgetést, vagy netalántán több szerelmeskedést? 🙂

Kutatók kimutatták, hogy az okostelefonok használata során megemelkedik a dopaminszint, izgalomba jövünk, s nehéz kibírni, hogy ne nézzük meg rögtön az üzeneteinket. Vagyis egyfajta függőségi állapot alakul ki, amelynek hatására, minden alkalommal kivonódunk a jelenből.

Függünk a telefonjainktól, és minden impulzusára annyira figyelünk, hogy közben elveszik az élő kapcsolódás jelentősége és igénye.

Mi kellene ahhoz, hogy az okos telefonjainkat úgy használjuk, hogy azok igazi hozzájárulások legyenek az életünkhöz, ne pedig az életünk elrablói?

Hogyan lehetne ez az egész helyzet ennél jobb?

Zalamek Anikó, Kineziológus, Access Bars® Facilitátor, ThetaHealing konzulens segítségével összegyűjtöttünk néhány ötletet:

  1. Hozz szabályokat arról, hogy este hány óráig vagy online, meddig válaszolsz az üzenetekre, vagy veszed fel a telefont. Hajlandó lennél-e tudni, hogy semmiről nem maradsz le? 🙂
  2. Hagyd kint a mobiltelefont a hálószobán kívül. Ez nemcsak a kapcsolatotoknak, hanem az alvásotoknak is jót fog tenni. Kutatások kimutatták, hogy a mobiltelefonok elektromágneses sugárzása káros a szervezetre. Így például, ha éjszaka a fejed mellett tartod bekapcsolva a telefonodat, akkor ez rossz hatással lesz az egészségedre, az alvásod minőségére, és az alvási ciklusodra is.
  3. Mutass példát a mobiltelefon használatáról a gyerekeknek. A tettek mindig erősebbek a szavaknál!
  4. Tudatosan alakíts ki új szokásokat estére, például az aznapi jó- és rossz dolgok kibeszélését, közös sétát, vagy relaxálást. Csináld ezt 21 napig folyamatosan, és akkor ezek könnyedén be is épülnek az életetekbe.

Ha igazi beszélgetésre, és igazi figyelemre vágysz, akkor tedd le a telefonodat legalább estére. Légy a pároddal, a családoddal teljes egészében, hisz ezek a kapcsolódások nemcsak igénylik, de meg is érdemlik ezt.

Adjuk oda egymásnak a teljes figyelmünket!

Legyünk valódi ajándékok egymásnak!