Magazin

„A személyes jelenlétet nem pótolhatja semmi”

Semsei Rudolf, a VakVarjú éttermek vezetője és felesége, Dobay Eszter több mint húsz éve alkotnak egy párt. Négy  gyerekükkel kihasználták a karantén hónapjait; új, örömteli szokásokat teremtettek, amelyeket szeretnének megtartani.

Rudolf: „Igyekeztem a gondokat a dolgozószobában hagyni”

„Nem volt könnyű a karantén hónapjai alatt megbirkózni a csapással, amit a világjárvány a vendéglátásra mért. Sajnos a VakVarjú éttermekben is, remélem, csak ideiglenesen, de akadtak nehézségek, amik megviseltek lelkileg, de a gondokat igyekeztem a dolgozószobámban hagyni, és ajándékként éltem meg, hogy sokkal többet látom a szeretteimet, mint általában. A barátainkkal esténként órákig beszélgettünk videócseten, sőt, egyszer még borkóstolót is tartottunk. Lelkes hívei vagyunk a Mobil OFF – Élmény ON mozgalomnak, és a személyes jelenlétet nem pótolhatja semmi sem, de hálás vagyok azért, hogy ez a helyzet nem a kilencvenes években talált ránk, amikor még nem volt videócset. Így sokkal élhetőbb volt ez az egész.”

Eszter: „Hálásak vagyunk ennek az időszaknak”

„Fárasztó és mégis nagyon szép hónapokon vagyunk túl. Miután egyik percről a másikra leállt az élet, bezártak az iskolák, és a gyerekekkel együtt a férjem is hazakerült az irodából és az étteremből, új szabályokat kellett kialakítanunk, az online tanulástól a házimunka megosztásáig. Azt nagyon élveztük, hogy naponta háromszor együtt evett a család, és ilyenkor jókat beszélgettünk. Szerencsések vagyunk, mert van kertünk, így sokat voltunk kinn a jó levegőn, a hétvégéken pedig kirándulni indultunk a közeli hegyekbe. Ezt a szokást meg szeretnénk tartani, mert ránk és a gyerekekre is jó hatással volt.”

Biztonságos vendéglátás a VakVarjú éttermekben

A karantén feloldásával természetesen a VakVarjú éttermek is újranyitottak. Semsei Rudolf és csapata számára továbbra is a vendégek biztonsága az első. Amíg a járványhelyzet szükségessé teszi, a teljes éttermi személyzet maszkot visel, szellősen, másfél méterre egymástól ültetik le az asztaltársaságokat, kézfertőtlenítő-pontokat létesítettek, és az éttermekben rendszeres a nanotechnológiás felülettisztítás. Ugyan a személyzet mosolya a maszk alatt kevésbé látszik, de a pillantásokban tükröződik a lelkesedés, a jókedv és a szeretet, ami évek óta a vendégek meghitt helyévé varázsolja a VakVarjú éttermeket. www.vakvarju.com